//
čitate...
Internet u poslovne svrhe

Kako Srbija može napredovati uz trenutni nivo proizvodnje

Nisam politički analitičar, član bilo koje partije niti ministar u Vladi, važne odluke donosim, a one se tiču mog i života ljudi koji su mi bliski. Ne želim da, kao većina Srba, mislim kako sve znam o politici, ekonomiji, vojsci i policiji. Ovde želim samo da iznesem svoj predlog kako mladi ljudi mogu zaraditi za sebe, povećati izvoz zemlje i u većem broju popraviti makro-ekonomsku situaciju

Ovde neću govoriti o poljoprivredi, industriji tenkova ili aviona niti bilo čemu drugom što nam tako sjajno ide, već o Internetu!

 

Nikada u ljudskoj istoriji, svet nije bio manji, bliži i lakše dostupan. U nekoliko minuta možemo kontaktirati bilo koga na ovoj planeti i dobiti odgovor, ako smo pitanje postavili na pravi način, u isto tako kratkom roku. Procenjuje se da u svetu oko dve milijarde ljudi koristi internet! Dve milijarde! Takvo tržište nije moglo da se zamisli do pre neku godinu.

 

Srbija ima oko dva miliona korisnika Interneta. Za koje tržište ćete se vi opredeliti, lokalno ili globalno?

 

Internet nam svetsko tržište čini dostupnim.

 

Postoje ljudi u Srbiji koji znaju, mogu i već rade u raznim Internet tehnologijama i plasiraju svoje proizvode na svetskom tržištu. Ja sam pisao kako se optimizacija sajta može primeniti u ove svrhe i kako svi koji imaju neki svoj proizvod, moraju imati Internet sajt koji je vidljiv na svetskom tržištu u njihovoj niši.

 

Dakle, bilo da ste web dizajner, programer i „govorite“ razne programske jezike, bloger koji piše o najrazličitijim temama, proizvođač opanaka koji ima unuka koji non-stop gleda „u neku kutiju“, napravite svoj sajt i plasirajte proizvod u inostranstvu preko Interneta! Ukoliko neko iz Inostranstva kupi Vaš proizvod, uslugu ili nešto drugo, to je čist izvoz! Dakle, ono što celoj zemlji treba.

 

U sjajnom on-line kursu „The Challenge“ koji organizuje Ed Dale, on kaže:

 

Morate imati ili znati četiri stvari:

 

  1. Istraživanje tržišta. Imate sjajnu ideju? Prvo proverite ko je imao istu takvu. Velika je verovatnoća da je konkurencija prevelika ili u drugom slučaju niko ni ne traži nešto što vi prodajete. Prva i najveća greška koju ljudi čine je neobavljanje istraživanja tržišta. Morate utvrditi da li ljudi žele to što nudite i da li je konkurencija zadovoljavajuće jačine. Odličan tekst o tržišnim nišama, nedavno je napisao Istok Pavlović.
  2. Saobraćaj. Ako imate internet sajt, morate obezbediti da ga ljudi posećuju. Pozicioniranje sajta je izuzetno bitno i vredno truda. U suprotnom, možda imate najbolji proizvod na svetu, ali za to niko ne zna.
  3. Konverzija. Potrebno je da ljudi koji dođu na Vaš sajt, nešto i kupe, šta god to bilo: e-knjiga, video koji ste napravili ili neki vaš proizvod. Nije vam mnogo bitno da na Vaš sajt dođe milion ljudi koji će odmah sa njega i otići. Bolje je da imate dve stotine posetilaca, gde će svaki dan neko nešto kupiti.
  4. Proizvod. Na kraju (ili početku) morate imati svoj „proizvod“ ma šta on bio, u elektronskoj ili hardwareskoj formi.
Do sledećeg posta, ostajte mi zdravo!

Diskusija

3 thoughts on “Kako Srbija može napredovati uz trenutni nivo proizvodnje

  1. Odličan tekst i uputstva. Hvala!!!

    Posted by agroekonomija | april 20, 2011, 9:22 am
  2. Da li si saglasan da ovaj tekst objavim na mom blogu uz navođenje linka?

    Posted by agroekonomija | april 20, 2011, 9:25 am

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

Poslednje na Twitteru

%d bloggers like this: