//
čitate...
Strategija poslovanja

Zašto volim Twitter više od Facebooka

Da li je to dobro ili loše? Ne znam. Ovde samo hoću da kratko napišem svoje lične utiske o dve kod nas najpopularnije mreže, odnosno, želim da kažem zašto jednu više koristim od druge: Twitter VS Facebook.

Kako bih samom sebi pomogao i sprečio sebe da se preterano raspišem, odgovoriću i sebi i drugima pre svega na jedno pitanje: šta je suština oba servisa? Moglo bi se reći da je ono što je ključno i za jedan i za drugi servis jeste slanje poruka. Slanje poruka o sebi, o svojim razmišljanjima. Glasno iznošenje stava sa željom da nas ljudi koji prate naše profile čuju i, po mogućstvu, slože sa njim.

Mislim da sam odmah došao do ključne stvari koja me je opredelila za jedan servis. To je kvalitet poruka ljudi koji ga koriste.

Prvo sam počeo da koristim Facebook. Prvi sam predložio celom svom društvu da sa mailing liste pređemo na ovaj "novi, cool i extra" servis. Sve više, sve češće, Facebook se pretvara u "pikila-kakila" servis (kako bi to sjajno rekao Varagić). Jedan moj drugar iz detinjstva mi je juče rekao: "Uplašen sam koliko je Facebook u mislima ljudi i koliko razmišljaju o njemu. Slikaju se sa mišlju da sliku postave na Facebook, rade nešto da bi objavili na Facebooku, razmišljaju o Facebooku kao sastavnom delu života!" 

Ja mogu samo da se složim sa ovom konstatacijom. Zbog konstantne želje da jave drugima šta se njima dešava u životu, kvalitet poruka koji ovde srećem je očajan. Od hiljadu, možda pet poruka zaslužuje pažnju.

Twitter

Sticajem okolnosti, twitter sam počeo da koristim znatno kasnije. Tako su se poklopile zvezde mog social networking života. Kako sam krenuo da pratim ljude i slušam ono što kažu, odmah sam primetio razliku: u porukama na twitteru, ljudi iza svojih izjava stoje ličnim autoritetom! Možda se radi o različitim nadimcima, ali procenat poruka koje imaju smisla se ne može meriti sa Facebookom.

Na ovoj mreži nalazim poruke koje zaista mogu nekom pomoći u realnom životu, linkove sa korisnim informacijama, pokretanje inicijativa i pozive na realne skupove gde se skidaju nadimci i ljudi prepoznaju međusobno. 

Sigurno sam subjektivan, sada će se naći stotine ljudi koji će skočiti u odbranu Facebooka ali moje lično iskustvo je da je upotrebna vrednost Twittera neuporedivo veća od upotrebne vrednosti Facebooka. Ili to samo zavisi od ličnih interesovanja?

Ako se ja pitam: Twitter – Facebook 3:0 službenim rezultatom.

Diskusija

Nema komentara.

Ostavite odgovor

Pratite nas na Twitteru!

Poslednje na Twitteru

Kategorije tekstova

