//
čitate...
Strategija poslovanja

Response time ili kultura poslovne internet konverzacije

Da li vam se desilo da nekome pošaljete e-mail i da imate osećaj da ste ga poslali u crnu rupu? Koliko puta ste očekivali odgovor od nekoga, a on nije stigao?

Ako Vam se ovo nije desilo ni jednom, ili ne živite na ovim prostorima ili imate puno sreće.

Sve češće srećem ljude koji jednostavno ne umeju da održe bilo kakav nivo poslovne komunikacije i da pokažu malo profesionalnosti. Ako nekome pošaljete nekoliko poruka, a vezi sa različitim projektima o kojima ste razgovarali i ne dobijete ni odgovor sličan sledećem: "izvinjavam se što ne mogu sada posvetiti vreme našem razgovoru, javiću se za pet dana", šta da očekujete kada projekti zaista počnu.

Lost_mail

Postoji više nivoa na kojima vidim problem u ovakvoj komunikaciji, kako ličnih tako i profesionalnih.

Na ličnom nivou, takva vrsta odnosa iz moje perspektive, znači nepoštovanje saradnika. Ukoliko se u toku jednog ili dva dana neko ne udostoji odgovora ili samo signala da je poruka primljena, to mogu tumačiti samo nemarnošću i nepoštovanjem. Koliko god svi mi bili zauzeti, moguće je odvojiti do minut za slanje signala da su poruke primljene. To je dovoljno.

Na profesionalnom nivou, ovakvi postupci su rizični na razne načine. Recimo da zajedno sa svojim partnerima nastupamo prema trećim licima koji su moji kontakti. Ja svojim autoritetom stojim iza onoga što obećam svom Korisniku. Ukoliko saradnici prolongiraju dogovorene datume, ne odgovaraju na e-mailove, ja sam direktno odgovoran pred svojim korisnikom, a bez mogućnosti da utičem na poboljšanje usluge.

Drugi primer je nemogućnost planiranja i postavljanja nove usluge ili proizvoda na tržište. Strategija se može praviti ako znamo manje, više sve bitne parametre. Ukoliko deo usluge ili proizvoda zavisi od ljudi koji nemaju mogućnost poštovanja vremenskih rokova, vaš biznis je u direktnoj opasnosti.

Poučen lošim iskustvima, pokušavam da celu situaciju posmatram na drugačiji način. Ovakvo ponašanje počinjemo u firmi da primenjujemo kao filter firmi sa kojima je saradnja moguća. Ukoliko neko nema dovoljno profesionalizma, a ni vaspitanja da održi komunikaciju u normalnim okvirima, najverovatnije sa tom firmom nećemo sarađivati bez obzira na eventualni kvalitet proizvoda i usluga koje nude.

Diskusija

One thought on “Response time ili kultura poslovne internet konverzacije

  1. Ukoliko imate slična iskustva sa ovakvom komunikacijom, bilo bi mi veoma drago da čujem Vaš stav.

    Posted by Marko Radovic | mart 9, 2011, 8:23 am

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

Poslednje na Twitteru

%d bloggers like this: