//
čitate...
Business aspect, SEO

Kako ne treba koristiti Twitter, Prvi deo

Tekst preuzet sa Prvi Na Google.

Korišćenje društvenih mreža (ne socijalnih kako se često piše) ne predstavlja više eksces ili slučajni događaj u poslovanju neke firme već skoro pravilo. Obraćanje potencijalnim saradnicima, kupcima, korisnicima, pored svih ostalih konvencionalnih kanala je često i kroz društvene mreže gde oni očekuju da će dobiti aktuelne i korisne informacije. Dvosmernom komunikacijom preko društvenih mreža smanjuje se i distanca prodavac – kupac i stiče se utisak bliskosti ukoliko se vodi ispravan dijalog.

Sa stanovišta SEO-a, društvene mreže, kao što su Twitter Facebook pre svega, imaju značajnu ulogu. Skoro svaka nova stranica napravljena na svetskom Internetu ima unesenu mogućnost automatskog postavljanja sadržaja na ove mreže dok je doprinos društvenih mreža off-site optimizaciji sajta, vrlo merljiv i značajan.

Društvene mreže

Međutim, kao u ostalom i Internet, društvene mreže su samo još jedan kanal komunikacije koji koriste ljudi. One same po sebi nisu ni dobre ni loše, nemaju svoj karakter niti predefinisanu upotrebu. Ljudi su ti koji koriste raspoložive kanale komunikacije na sve moguće načine poznate svakoj individui. Samim tim, postoji bezbroj načina kako pojedinac, a naravno i firma može koristiti društvene mreže. Posredno, povećanjem broja dolaznih linkova, broja poseta, kroslinkovanja radi se i optimizacija sajta te je korist višestruka.

U zavisnosti od toga čime se bavite, koja je vaša ciljna grupa korisnika, kako se ona ponaša, vi ćete izabrati pravu društvenu mrežu za vaš biznis. Vrlo je teško govoriti koji je to ispravan način korišćenja neke od mreža. Svako će naći svoj način da predstavi sebe, svoju kompaniju, stvori drugačiji utisak i često su svi ti načini ispravni. Međutim, vremenom su se bar iskristalisala pravila kako ne treba koristiti društvene mreže.

Twitter - značajna društvena mreža

U ovom tekstu ću se skoncentrisati na Twitter i pomenuti šta nikako ne biste trebali da radite ukolio želite da vaš posao promovišete putem ove društvene mreže. Međutim, većina pravila se odnosi i na druge mreže. Ukoliko izbegnete da dole pomenuto koristite, možda ćete i pronaći idealan put do svojih korisnika. Međutim, ako ispoštujete nešto od dole navedenog, rizikujete da vas vremenom sve manje ljudi prati i vodi računa o onome što pišete.

Postavljanje linka bez objašnjenja o temi stranice

Loša praksa „twittovanja“ je slanje poruke koja sadrži samo link stranice o kojoj želimo da obavestimo naše „followere„, odnosno ljude koji prate naše poruke. U twittu je potrebno poslati informaciju na osnovu koje posetilac može zaključiti da li ga tema interesuje ili ne i da li će kliknuti na postavljeni link.

Ispod je jedan primer koji smo napravili za vas na našem @ICT_Indikator nalogu:

Indikator twitt

Trebamo bitni svesni da u eri brze komunikacije, kada se informacije daju u lako „svarljivim“, kratkim rečenicama, kada korisnik nema vremena da jednoj temi posveti puno vremena, moramo biti efikasni. Ako ne zadržimo pažnju posetioca, on je često izgubljen za nas kao neko ko će kupiti proizvod ili uslugu. Svesni činjenice da prosečan korisnik Twittera prati veliki broj ljudi, naš twitt se mora istaći kvalitetom i količinom informacije u samo 140 karaktera.

Twittovi u kojima se nalazi samo link, još je lošija varijanta kada on još nije ni skraćen već je u svojoj „punoj“ dužini, biće preskočeni, neće se potrošiti vreme na posećivanje stranice i vaša poruka neće biti pročitana. Ako obezbedite dodatno objašnjenje i poruku, šanse su veće.

Korišćenje Twittera za jednosmernu komunikaciju

Verovatno najlošiji kompanijski Twitter nalozi su oni čiji twittovi se sastoje iz samo poruka gde se vrši samopromocija roba ili usluga bez interakcije sa drugim korisnicima Twittera.

Iako je Blic verovatno jedan od kvalitetnijih portala kod nas, njihova Twitter komunikacija je isključivo jednosmerna i samo obaveštava o novim tekstovima:

Blic_Online

Najatraktivniji su oni nalozi robnih marki, firmi ili institucija koji se ponašaju kao regularni korisnici Twittera i održavaju živu komunikaciju sa korisnicima prateći dešavanja i tok razgovora. Upravo ovakve ljude koji stoje iza Twitter naloga, drugi korisnici cene i preproručuju drugima da ih prate. Znajući ovo, prvi pristup je vrlo pogrešan, iritantan i direktno vodi ka smanjenju broja ljudi koji vas prate.

Naravno, važno je kažete šta imate, ali i drugi na to imaju pravo, slušajte i razgovarajte, Twitter podrazumeva dvosmernu komunikaciju.

Korišćenje Twittera kao chat servis

Ovaj pristup twittovanju je dijametralno suprotan prethodnom slučaju. Do njega dolazi kada neko, ko vodi komunikaciju unutar kompanije u njeno ime, shvati Twitter kao chat servis. Poslednje što vam treba je desitine ili stotine poruka dnevno od kojih možda jedna ima smisla, a ostale se svode na sličan sadržaj kao u chat sobama. Praćenje hashtaga i učestvovanje u raspravi je jedna stvar, ali pogrešno korišćenje servisa je druga stvar.

Vođenje komunikacije u ime firme podrazumeva profesionalan odnos u bilo kom segmentu pa i u korišćenju društvenih mreža. Svođenje komunikacije na chat gubi se fokus, informacije se razvodnjavaju, a vaš Twitter nalog je težak za praćenje i doživljava se kao spam. Savet je da se chat ostavi za odgovarajuća web ili off-line mesta, a da se ipak na Twitteru šalju odgovarajuće i smislene poruke.

Spamovanje porukama iste sadržine

Poslati istu poruku, istog sadržaja sa identičnim linkom, deset ili više puta se jedino može nazvati spam. Nailazio sam na naloge koji se upravo ovako ponašaju. Forsiranje jednog proizvoda može biti u redu, ali kao što nije pristojno u svakodnevnoj komunikaciji sa prijateljima ponavljati jednu istu rečenicu, tako nije pristojno to raditi on-line.

Šta više, ukoliko se ponašate na ovakav način, ostali korisnici vas mogu prijaviti kao  spamera  i vaš nalog može biti suspendovan kao ovaj ispod:

Twitter nalog - Suspendovan

Nisam siguran da li je ovakav način twittovanja ikome doneo bilo šta pozitivno, ali je ovo sigurno poslednji način komunikacije koji bi bilo kom klijentu preporučio.

………………………………………………………..

U idućem tekstu nastavljamo sa sledećim temama o lošem korišćenju Twittera:

Rasprava o ličnim problemima

Korišćenje Twittera isključivo za samopromociju bez pohvale drugih

Auto-replies i Auto-DM

Masovni follow i unfollow

Ispisivanje internih šala koje razume samo mali broj korisnika

………………………………………………………..

Do idućeg teksta, ostajte mi zdravo!

Diskusija

Nema komentara.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

Poslednje na Twitteru

%d bloggers like this: