//
čitate...
Uncategorized

Kako ne treba koristiti twitter u poslovne i SEO svrhe – Drugi deo, 2/2

Tekst preuzet sa Prvi Na Google.

Sigurno nije lako formirati dobar glas na društvenim mrežama. Postoji čak i profesija koja se upravo bavi načinima korišćenja društvenih mreža. Na nesreću, uopšte nije teško formirati negativnu sliku o firmi ili proizvodu ukoliko se društvene mreže loše koriste.

Ono što smo pokušali u prethodnom i ovom tekstu je upravo da ukažemo na lošu praksu korišćenja društvenih mreža te i da vama pomognemo kako ne biste napravili slične greške. One se lako prave, a vrlo teško ispravljaju. Stoga, nastavimo sa našom raspravom.

Pisanje o ličnim problemima

Kako ne treba koristiti Twitter - Drugi deo

Verovatno jedna od većih grešaka koju možete napraviti ukoliko vodite kompanijski nalog je da pišete o ličnim problemima, da shvatate Twitter kao psihologa koji vas sluša i da se jadate svojim pratiocima.

U vrlo specifičnim slučajevima, sa veoma rafiniranim stavom i pristupom onoga koji piše, gore navedeno i može biti interesantno i to u slučajevima kada je Twitter nalog lični, a ne kompanijski.

Sa jedne strane, vi ne predstavljate dobro svoju kompaniju negativnim i previše ličnim stavom, kao i pričom o problemima koji bi trebali ostati među četiri zida. Sa druge strane, verovatno gubite broj ljudi koji vas prati na Twitteru i smanjujete verovatnoću da drugi čuju vašu poruku.

Nekada je vrlo tanka linija između prisnog odnosa sa ljudima koji prate vašu kompaniju i brend koji je pozitivan i pristupa koji je previše ličan i ne predstavlja ono što ste i vi sami na početku želeli.

Korišćenje Twittera isključivo za samopromociju bez pohvale drugih

Nekoliko puta sam do sada pisao da Intenet kao i društvene mreže nemaju svoj identitet niti karakter. One su samo slika ljudskog društva i da ga verno slikaju. Tako da za ispravan pristup korišćenju društvenih mreža pomoć uvek možemo naći u dobrom kućnom vaspitanju.

Stoga, kao što nije lepo niti vaspitano biti arogantan u svakodnevnom životu, tako nije dobro biti arogantan pri pisanju poruka na Twitteru, Facebooku ili bilo gde drugo. Pohvala i zadovoljstvo zbog nekog dobrog rezultata su svakako u redu, ali pisanje samo o sebi ili svojoj kompaniji u superlativa je daleko od dobrog načina vođenja kompanijskog naloga.

Kako ne treba koristiti Twitter - Drugi deo

Niko ne želi da sluša vaše samohvalospeve bez obzira šta se dešavalo oko vas. Vremenom, vaši pratioci uoče vaše ponašanje, informacije koje dajete neće se svatiti ozbiljno i jednoUnfollow dugme nikada nije daleko.

Mnogo je bolje realno procenjivati stvari, pohvaliti svoj rezultat ali i pratiti šta drugi rade. Niko nije jedini na svetu i postoji puno pametnih ljudi koji rade sjajne stvari. Pohvalite ih, delite sa drugima korisne stvari koje oni objavljuju, birajte šta objavljujete i neka vaše informacije budu relevantne.

Auto-replies i Auto-DM

Nisam siguran da su Tesla i Milanković ili Crnjanski i Andrić od jutra do mraka pričali samo pametne i produhovljene stvari, ili da im je svaka “bila ka’ u Njegoša”. Čak i da jesu, većina nas se ne sme ni staviti u ravan sa njima. Šalu na stranu ali ono što sam hteo reći  je da verovatno niko ne piše toliko dobro da je svaki njegov status vredan deljenja istog sa drugima.

Svaki automatizam u korišćenju društvenih mreža potencijalno je opasan. Tako i automatsko slanje direktnih poruka (direct massage – DM) svakome ko počne da vas prati ili automatskoretwittovanje svakog statusa neke osobe ili firme potencijalno su loši, a naročito ako koristite veliki broj ovakvih poruka.

Ovim postupkom se gubi kriterujum, objavljuju se potencijalno nevažne vesti i vi kao predstavnik kompanije ili brenda ste u opasnosti da bude ugrožena vaša teško sticana pozicija u društvenim mrežama.

Uvek je bolja jedna dobra informacija nedeljno nego dvadeset ili čak stotine beskorisnihtwittova dnevno.

Masovni follow i unfollow

Svi smo svesni da se društvene mreže koriste u poslovene svrhe i svi pokušavamo da na bolje ili lošije načine obavestimo ljude o onome što radimo i nudimo. Međutim, treba imati balans i pošten pristup. Kao i u svakodnevnom, off-line životu, vrlo je teško napraviti uspeh preko noći. Treba biti strpljiv, uložiti vreme i razmenjivati informacije sa ljudima. Vremenom će se prirodno povećati broj ljudi koji vas prate, a vaši rezultati govoriti za sebe.

Kako ne treba koristiti Twitter - Drugi deoMeđutim, upravo ovo gore rečeno je model biznisa koji je sve ređi danas. Nema  se vremena za strpljenje i brza dobit je imperativ. Stoga i na Twitteru možemo videti razne pokušaje enormnog povećanja broja pratilaca. Često možete videti kako vas neko prati, a kada odete na profil dotične osobe vidite da prati stotine ili hiljade ljudi, a nju prati možda desetak osoba, verovatno zbog automatizma.

Ljudi izbegavaju ovakve korisnike Twittera, prijavljuju ih kao spam te njihovi profili bivaju suspendovani. Poštenim i isrenim pristupom društvenim mrežama nećete upasti u zamku masovnog praćenja ljudi koja je jedna od najlošijih strategija.

Ispisivanje internih šala koje razumeo samo mali broj korisnika

Kao što sam već napisao, razumeti koncept pogrešnog rada na društvenim mrežama, a pogotovu ako predstavljate svoju firmu, nije teško ukoliko ga uporedite sa svakodnevnom komunikacijom sa svojim prijateljima, poznanicima ili poslovnim partnerima.

Jedan od lako shvatljivih principa je i ispisivanje internih šala koje može  razumeti samo uzak krug ljudi koji vas prati, a često je to samo jedna osoba. Takvo ponašanje nije pristojno ni u društvu u dnevnom životu pa onda samim tim nije pristojno ni  u društvenim mrežama.

Vaši pratioci mogu da se osete kao da su isključeni iz vašeg fokusa, neće naći ništa interesantno u vašim porukama i izgubiće interesovanje za ono što pišete. Naravno, ništa od ovoga se ne dešava ukoliko broj ovakvih twittova ne prelazi granicu ukusa. Kao i u svemu, potrebno je naći balans.

Ono što nakon  svega možemo izvući kao zaključak je da svakoj društenoj mreži treba posvetiti vreme, saznati kako ona funkcioniše, prvo slušati i gledati druge, a tek onda početi svoju priču. U suprotnom, nećete se uklopiti i mali broj ljudi će vas slušati. Društvene mreže se i zovu tako jer su posvećene velikom broju ljudi koji međusobno komuniciraju. Pravo je pitanje koji je najbolji način komunikacije kroz njih?

Internet i svi njegovi podskupovi pa i društvene mreže samo su kanali komunikacije, a pristojnost, verodostojnost i iskrenost se nose iz kuće i kako pričamo sa ljudima u off-line, tako bi trebalo i u on-line svetu.

Do sledeće prilike, ostajte mi zdravo!

Diskusija

One thought on “Kako ne treba koristiti twitter u poslovne i SEO svrhe – Drugi deo, 2/2

  1. Izvanredna uputstva! Hvala!

    Posted by agroekonomija | septembar 8, 2011, 8:05 pm

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

Poslednje na Twitteru

%d bloggers like this: